2 Şubat 2012 Perşembe

SIRA DIŞI MÜZİĞİ İLE HALİL SEZAİ

Birçok isim gibi Halil Sezai’nin de konaklamada tercih ettiği NOTTE HOTEL’de Sezai ile konser öncesi bir araya geldik. Oyunculuk kariyerine sıra dışı müziğini ekleyen ‘’İncir Reçeli’’ ile tanıdığımız HALİL SEZAİ sorularımızı içtenlikle, kısa ve öz cevapladı.

  
Merhaba Halil Bey… Ailenizde sizden başka müzik, oyunculuk ya da sanatla ilgilenen var mı?
Merhaba. Evet, var… Kız kardeşim Duygu Paracıkoğlu konservatuar mezunu, Tiyatro oyuncusu.


Müzik ile ilgilenmeye ne zaman başladınız? Kimlerden etkilendiniz?
Ailem müzik dinlemeyi, müzikle yaşamayı seven insanlar. Okula giderken, babam bizi bazen Arif Sağ İle Ruhi Su ile, Aşık Veysel ile bazen Rolling Stones ve Pink Floyd ile uyandırırdı. Müzik dinleyerek büyüdüm diyebilirim.

Tüm ilişkilerimden ilham aldım.

Üreticiliğinize katkıda bulunduğunu düşündüğünüz birileri var mı?
Hayatımda olup hayatıma yön veren, duygusal yönden etkileyen insanlar her zaman oldu. Hayatımda bir şeyler paylaştığım herkes diyebilirim…


Konserlerinize katılımdan memnun musunuz?
Memnunum.


Albüm çıktı, promosyon dönemi... Peki, boş zamanlarında neler yapar Halil Sezai? Nelerle ilgilenmekten keyif alır?
Evde oturmaktan, arkadaşlarımla vakit geçirmekten, şehir dışında bilmediğim yerleri gezmekten keyif alırım…

Televizyonla aram yok.

Ekranlarda klipleriniz dışında çok fazla programda göremiyoruz sizi? Nedir bunun nedeni?
Kişisel tercihim bu yönde. Televizyon ile aram, mesleğimi yapmak dışında pek iyi sayılmaz…

Ticari kaygı güden bir müzik piyasası var.

Günümüzde, müziğin kalıcı olması yerine, ticari kaygıyla yapılması ön planda. Bu konu hakkında neler söyleyeceksiniz?
Ticari kaygı güden bir müzik piyasası olduğunu düşünebiliriz. Ancak müzik piyasası dediğimiz şey, tek bir türden oluşmuyor. Dolayısıyla bu piyasanın içinde sadece yaptığı müziği, sanatı insanlar ile paylaşmak hedefinde olan müzisyenler ve yapımcılarda var. Sunulan bir eser, seyircinin tercihine bırakılmıştır. İsteyen istediği şeyi dinler. İsteyen popüler kültüre hizmet eder, isteyen gerçek sanatçıların hakkını verir.


Müzik dışında el attığınız farklı bir alan daha var, oyunculuk... Albümden sonra oyunculuğa bakışınız değişti mi?
Ben zaten konservatuar tiyatro bölümü mezunuyum. Oyunculuk yaparken müzikle olan bağımı hiç koparmadım. Şimdi biraz daha müziğe ağırlık veriyorum diye oyuculukla bağımı kopardığım anlamına gelmez. Müzik ve oyunculuk birbiriniz besleyen şeyler… Benim hayatımda ikisi de paralel gidiyor.


Tiyatro ile karnımı doyurdum.

Hayatınızda tiyatro olacak mı hep?
Yıllarca kiramı ödediğim, karnımı doyurduğum, kaygılarımı anlattığım mesleğimi tabi ki ölene kadar yapacağım.


Müzik ve oyunculuk dışında başka bir yeteneğiniz daha var mı bizim bilmediğimiz?
Resim yapıyorum vakit buldukça. Bir de arkadaşlarım iyi yemek yaptığımı söylerler.



Sizi siz yapan anılarınız var mı? Sizi büyüten, unutamadığınız bir olay?
Evet var. Hayatımda en önemli olay; lise yıllarındayken annemle babamın bana doğum günümde gitar hediye etmesiydi.


Nerelere gidersiniz dışarı çıktığınızda?
Genelde sinemaya, konserlere ya da dostlarla buluşulmuş sohbet ortamına giderim.


Yakın zamandaki projelerinizden bahseder misiniz?
Yazın çekmeyi planladığımız bir sinema filmi dışında ve üzerine çalıştığımız bir tiyatro projesi harici, şimdilik teklifleri kabul edemiyorum maalesef.


Besteci, yorumcu, oyuncu Halil Sezai… Kariyer yelpazenize eklemek istediğiniz başka bir branş var mı?
Bunu şimdilik bilmiyorum. Yapabileceğime inandığım keyif aldığım şeyler zaten yaptığım şeyler.

Beste verdiğiniz şarkıcılar var mı?
Özcan Deniz ve Ferhat Göçer ile paylaştığım şarkılarım var.

Tarzınıza yakın bulduğunuz bir isim var mı?
Bilmiyorum fakat tarzını sevdiğim hem eskilerden hem yenilerden şarkıcılar var.

Şarkılarınızı seslendirmesini istediğiniz bir isim var mı?
Sezen Aksu, neden olmasın?

İdolünüz?
Marlon Brando


Düet listenize eklemek istediğiniz bir isim var mı?
O kadar çok var ki ruhunu sevdiğim… Umarım hepsiyle bir gün şarkı söyleyeceğim.


Film müziklerinin devamı gelecek mi? Hazırda böyle bir proje var mı?
Şuan yok.


Sosyal sorumluluk projeleri hayatınızın neresinde?
Kendimi bildim bileli, kafamı bozan, itiraz ettiğim ve haksız bulduğum her şeye karşı gücüm yettiğince ses çıkardım ve ses çıkarmaya da devam edeceğim. 


Teşekkür ediyorum keyifli bir röportaj oldu. Son olarak as okurlarına neler söylemek istersiniz?
Ben de size teşekkür ediyor, yeni yılda herkesin birbirine dürüst olmasını diliyorum.

Ayrıntılı bilgi için;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder