3 Aralık 2011 Cumartesi

BARIŞ POLAT ve OLD SCHOOL TATTOO STUDIO

 
Dövme serüveniniz nasıl başladı?
12 yaşından beri dövmeye ilgim vardı. Her ne kadar annem karsı çıksa da 18 yaşına gelince, ilk isim dövme yaptırmak oldu.  Biri annemin adı, biri benim adım olmak üzere 2 dövme... Böylece annemin gönlünü almış oldum : ) Daha sonra 3 ve 4. dövmeyi de yaptırdıktan sonra bu yola baş koydum…
Uzun sure dövme üzerine tecrübe kazandıktan sonra da Ankara,  Tunalı Hilmi, Çelikler İş Merkezi’ndeki  Capital Ink ‘i devraldım ve OLD SCHOOL TATTOO STUDIO olarak dövme sektöründe insanlara hizmet vermeye başladım.

Ankara’lının dövmeye ilgisi nasıl?
Ankara’daki dövmeye ilgi her gecen gün artıyor ve eminim ki daha da artacak. Bundan 5 sene öncesini düşündüğümüzde, insanlar dövmeye bu kadar sıcak bakmıyorlardı ama şimdi her yaş grubundan insan dövme yaptırıyor. Bu, yeni yeni trend olmaya başlıyor… En güzeli ise; insanlar sonunda bir ömür boyu üzerlerinde taşıyabilecekleri bir sanat eseri ile yaşıyorlar…

En çok tercih edilen simgeler neler?
Bayanlarda; yıldız, kedi, melek özellikle de kelebek çok yaygın modellerden sadece birkaçı : ) Erkekler ise; daha çok güç simgelerini veya gene gücü simgeleyen hayvanları tercih ediyorlar…

Dövme yaptırmak isteyen misafirlerinize simgelerle ilgili önerilerde bulunuyor musunuz?
OLD SCHOOL‘da misafirlerime genellikle bir kaç model tercih etmelerini istiyor, öncelikle ne istediğini tam olarak tespit ettikten sonra onlara özel tasarım hazırlıyorum… Böylelikle model sadece kişiye özel oluyor.

Dövme stüdyosunda ve dövme sanatçısında, olmazsa olmazlar neler?Temizlik ve yaratıcılık olmak üzere 2 başlık çok önemli. İğnenin tek kullanımlık, steril, son kullanma tarihi olan bir ambalajda korunuyor olması, boyaların orijinal olup, sertifikalı olması, stüdyonun da dövme sanatçısının da temiz olması çok dikkat edilmesi gereken bir husus. Dövme sanatçısının kişiye özgün, şık, anlamlı, kişiyi yansıtan tasarımı yaratabilmesi, çok önemli 2.husus. Çünkü kalıcı bir şey yaptırdığınızda, ömür boyu kişiyi yansıtmaya hedefli değilse, dövme sadece bir süreye mahsus kısır bir simgeyse, işte o, sanat değil yapaylık içeren bir boya birikintisinden başka bir şeyi ifade etmez.

Keyifli sohbetiniz ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyoruz. Son olarak söylemek istedikleriniz…
Benim için de gayet keyifli bir röportaj oldu. İlginiz için teşekkürler. Bütün as okurlarına sevgiler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder